.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نقدی بر اکران فیلم های جشنواره فجر در مازندران
نقدی بر اکران فیلم های جشنواره فجر در مازندران

انتخاب فیلم های بی کیفیت جشنواره برای شهرستانها را چه کسی پاسخ می دهد؟


اکران فیلم های بی کیفیت جشنواره فجر در مازندران موجب عدم رضایت تماشاگران شده است.

پخش همزمان فیلم های بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر کشور در مازندران به عنوان یکی از راهبردهای اساسی در مسیر ارتقای فرهنگ فیلمسازی و آشتی مردم با سینما مدت دو سال است که صورت می گیرد.
بی شک این مسئله به ویژه در شهرستانها گامی مثبت در راستای اهداف برگزارکنندگان این جشنواره خواهد بود و اثرات مثبت فرهنگی آن در ادامه مسیر بیش از پیش نمود می یابد.

اما آنچه که این روزها با توجه به رسیدن به آخرین روزهای اکران فیلم در مازندران موجب اعتراض مردم به ویژه اهالی فرهنگ و هنر استان شده است اکران فیلم های بی کیفیت جشنواره در سینما سپهر ساری و سینما جهان نمای چالوس است.

چالوس به جهت فعالیت های گسترده فیلم و تئاتر از گذشته تاکنون در این عرصه به عنوان یکی از قطب های فیلمسازی، تئاتر، فیلم کوتاه و معرفی بازیگران و کارگردانان شایسته ای در سطح کشور مطرح بوده است.
ذائقه مردم غرب مازندران و به ویژه شهرستان چالوس به دلیل داشتن توانمندیهای بالا در این عرصه ذائقه ای پرورش یافته و ایده آل گراست.

وقتی خبر پخش همزمان این فیلم ها برای دومین سال پیاپی با وجود بسیاری از مشکلاتی که در خصوص صدور مجور و تامین هزینه های مالی آن بوده انتشار یافت موجی از رضایتمندی در بین اهالی هنر سینما به وجود آمد که با اکران فیلم هایی نه چندان مناسب این موج به رکودی ناخوشایند تبدیل شد.

پرداخت هزینه اکران فیلم ها از سویی و اقبال مردمی در سینماها به ویژه چالوس می طلبید که دقتی بیشتر از سوی مسئولین ذیربط در خصوص انتخاب فیلم های جشنواره صورت گیرد.

این مسئله مستلزم بهره گیری از کارشناسانی خبره و آشنا به فضای سینمایی کشور بود که بی شک می توانست انتخاب فیلم ها را به سمت بهتری پیش ببرد.

از آنجائی که پخش این فیلم ها در استان مازندران با چند روز تاخیر از تهران شروع شده بود مطالعه مختصری بر روند اکران تهران و میزان رضایتمندی تماشاچیان از آنها می توانست این انتخاب را آسانتر و کیفی تر کند، اما آنچه مشاهده شد تنها وجود 3 فیلم در حد قابل قبول در مازندران بود و 7 فیلم دیگر انتخاب شایسته ای برای سینماهای مازندران نبوده است.

عدم رضایت تماشاچیان از اکران این فیلم ها به گونه ای بود که موجب شد مسئولین سینما فیلم روز خود را برای اکران در زمان پخش فیلم های جشنواره جایگزین کنند تا قدری از نارضایتی مردم کم شود(این مسئله در چالوس به جهت رایگان اعلام شدن تماشای فیلم های جشنواره صورت گرفت).

از دردو دل مردم عادی و علاقمند که بگذریم مسئولین ، کارشناسان، بازیگران و پیشکسوتان عرصه تئاتر و فیلم در چالوس نیز دل پرگلایه ای از این انتخاب ها داشتند که اگر به انها بپردازیم شاید از حوصله این گزارش خارج باشد.

امید است در سال های آینده با مطالعه قبلی و استفاده از کارشناسان خبره ای که در سراسر استان وجود دارد نسبت به انتخاب فیلم ها اقدام شود و از هم اکنون برای ایجاد ارتباطی قوی تر در این حوزه و بهره مندی از این ارتباط برای دریافت نوبت اکران فیلم های جشنواره سالهای آینده گام برداشته شود.

لاله انگورج تقوی


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.051 seconds.